Miele G 7100 SCi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele G 7100 SCi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

arjenvandendool 03-07-2021

Blij met stille en zuinige alleskunner

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Nadat onze oude Miele G1222 na 13 jaar het had begeven op zoek naar een nieuwe integreerbare Miele (i.v.m. hergebruik keukenpaneel). Uiteindelijk gekozen voor de meest uitgebreide versie G7100 SCi, omdat deze het zuinigst is en het stilst (40-43dB). Daarnaast ook gecharmeerd van extra functionaliteit als 'express' en intens zone' en de 3D multiflex besteklade.

Hebben de vaatwasser nu 2 weken in gebruik. Is inderdaad aanmerkelijk stiller dan onze oude. Lades en rekken voelen steviger aan en bewegen soepeler. Openen en sluiten gaat ook makkelijk. Aanmerkelijk meer programma mogelijkheden. Zoveel dat je naast de standaard knoppen ook regelmatig dieper het functie menu in moet. Dat is even wennen, maar werkt prima. Eigenlijk is er voor iedere situatie een geschikt programma met eventuele fine tuning.
De 3D multiflex besteklade is echt een vooruitgang op de eerdere versies. Je kunt deze per keer aanpassen naar behoefte (extra diep, deels open ivm glaswerk in het bovenrek, etc.).
De combinatie van sensor dry en auto open zorgt er voor dat de vaat inderdaad nagenoeg droog is (soms wat plastic bakjes nadrogen - of extra droog stand aanzetten). De auto open functie is wel even oppassen geblazen voor alle huisgenoten (gezin van 5), aangezien deze niet geheel hufterproof is. 's morgens de vaatwasser even dichtduwen is er niet bij. Maar ook dat went. Zoniet - dan kun je deze functie ook uitschakelen.
Al met al erg blij met onze keuze.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • vele programma mogelijkheden
  • 3D multiflex besteklade
  • handig in gebruik

Minpunten

• auto open niet hufterproof

Christa 05-04-2020

Geweldige vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Heb een Miele vaatwasser gekocht. Ben er zeer blij mee. De vaatwasser is erg stil, handig in open keukenconcept. En wast heel mooi schoon, ook de glazen komen er mooi uit. Meerdere programma keuze en makkelijke bediening. Zuinig in gebruik van water en elektra. Doet wat hij moet doen!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig in gebruik van water en elektra
  • Wast super goed en mooi schoon

V Nieuwe 26-07-2019

Lekker vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Inmiddels heeft de vaatwasser zijn vuurdoop wel gehad. Wat zijn wij er blij mee. Alle lades, aanpassingen zijn uitgeprobeerd. Wat heerlijk om zoveel kwijt te kunnen. Het is een echte gezins-vaatwasser met vele mogelijkheden. Past het niet? Dan verplaats je gewoon een rekje in het laatje en je maakt ruimte voor grotere spullen. Wil je een wasprogramma die sneller klaar is, dan kan dat. Kwestie van knopje indrukken. Wil je economisch wassen, dan kan dat.
De bestek-la is groot genoeg om die lastig, schoon te krijgen, silicone, muffin, bakvormpjes in te plaatsen. Ik had er een hard hoofd in dat ze schoon zouden worden, maar wel de gedachte erbij dat ze op deze plek in de vaatwasser mogelijk wel blijven liggen. Nadat het wasprogramma klaar was ben ik snel gaan kijken. Op 1 vormpje na, lagen ze allemaal nog waar ik ze had geplaatst. En ze waren allemaal schoon. Behalve die ene die aan “de wandel” was gegaan. Al met al, kan ik zeggen dat 97% van alle vaat die wij gewassen hebben goed schoon, glimmend en droog weer uit de vaatwasser komen na het wasprogramma.

Pluspunten

• erg still
  • wast perfect

Marcel Tummers 24-07-2019

Prima vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Toen ik de vaatwasser opende viel mij de ruimte op.
Had mijn bedenkingen over de besteklade tov mijn bestekbak in de oude machine, maar wat is dit handig.
in de bestekbak had ik altijd last van vlekken op mijn bestek, op de plekken die tegen elkaar aan hadden gestaan. Met de besteklade hier geen last van omdat het bestek elkaar niet raakt.
Kon eindelijk ook mijn pizza borden eens in de vaatwasser zetten doordat het middelste rek in hoogte verstelbaar is.
Voor de wijnglazen zitten er ook speciale klemmen waar je de stelen in kan klemmen.
Aan het eind van de wasprogramma's gaat automatisch de deur open waardoor de machine lekker kan uitwasemen en het er droger uit kom.
Machine is ook energie zuiniger en stiller dan mijn oude vaatwasser/

Pluspunten

• stil
  • Zuinig
  • genoeg programma keuzes

Corrina 24-07-2019

mooie vaatwasser

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Het is een fijne wasmachine, makkelijk te bedienen. Ik wilde deze graag testen omdat ik zoekende ben naar een nieuwe vaatwasser en deze een besteklade heeft. Er kan veel meer op dan in een mandje. Ik moet alleen erg wennen met het eruit halen, niet handig met lange nagels. Doordat er een besteklade is heb je onderin veel meer ruimte.
Ik gebruik vaak 4 pannen met koken en kan deze allemaal erin doen!

Vaat wordt erg goed schoon in de machine Zelfs met koud wassen.
Nadeel is wel dat de gedeelte waar kopjes kunnen staan niet schuin genoeg is.Hierdoor blijft er water op liggen.

Machine is erg stil in gebruik! Scheelt een hoop met mijn oud beestje! Hij opent zelfs de deur automatisch zodat overige stoom eruit kan. zeer handig.Nadeel is wel dat je best hard moet trekken om hem open te krijgen, omdat kinderslot er niet makkelijk af gaat.
Ik ben ook van mening dat de vaat niet geheel droog is wanneer een programma klaar is.

Al met al een goeie machine, maar niet voor dat bedrag.

Pluspunten

• veel inhoud
  • geluidsloos

Minpunten

• vaat blijft vochtig

Vodi 15-07-2019

Goede afwasmachine met handige extra's.

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Zeer goede kwaliteit machine. We waren onze oude machine gewend (ongeveer 20 jaar oud) en deze maakte echt beduidend meer geluid. Wa waren dus in eerste instantie verrast over hoe stil deze machine is. Hij wast ook veel beter maar dat is wel logisch met zo'n oude machine die wij hadden hiervoor. De bovenste lade voor bestek is erg handig in hoogte verstelbaar zodat je er ook doppen, keine bakjes en grotere lepels in kan leggen. De lade in het midden voor glazen is ook in hoogte te verstellen zodat je in onderste lade ook grotere pannen kunt zetten of een vaas met of een grote snijplank. Of juist de middelste lade naar beneden zodat daar weer grotere schalen in passen. De machine is wel aan de prijs maar je krijgt er ook wat voor terug natuurlijk. Zeer zuinig in energie en qua water.

Pluspunten

• Verstelbare lades
  • Stil
  • Zuinig

Minpunten

• Niet plastic zo droog als verwacht

Yoni S. 09-07-2019

Schoon in een handomdraai!

Geschreven voor: Miele G 7100 SCi

Deze Miele vervangt onze acht jaar oude vaatwasser (ander merk) die het onlangs heeft begeven. Bij het openen van deze vaatwasser merk je al een wereld van verschil! Het eerste dat opvalt is de zee aan ruimte op het onderste rek omdat het klassieke bestekmandje hier niet bestaat. In plaats daarvan krijg je drie verdiepingen waarvan de bovenste lade een besteklade is: dit neemt nauwelijks tot geen ruimte in. Het middelste rek is met name bedoeld voor glazen en de onderste voor de grotere vaatwas zoals borden.
Het mooie aan deze vaatwasser is dat de rekken flexibel in te delen zijn voor wanneer je servies hebt dat net even groter of omslachtiger is dan de reguliere vaat. Neem bijvoorbeeld de Airfryer, die gaat er met gemak in en met hetzelfde gemak weer schoon uit! Daarnaast beschikt deze vaatwasser over een AutoOpen: na afloop van het wasprogramma wordt de vaatwasser automatisch op een kier geopend om te helpen de vaat te drogen. We zijn alleen nog niet helemaal overtuigd over de toegevoegde waarde van deze optie; de oude vaatwasser was het na afloop ook droog zonder auto open.
Het snelle programma (“daily”) reinigt in ongeveer 52 minuten je vaat, en reinigt het ook grondig (en met weinig geluid). We hebben de airfryer schoongemaakt met de optie voor sterk vervuilde pannen en potten: schoon! Daarnaast blijft er – in vergelijking met onze oude vaatwasser - geen vieze olie lucht hangen, een verademing.
Onze conclusie: Ontzettend blij met deze vaatwasser, de zee aan ruimte en de kwaliteit van de schoonmaak!

Pluspunten

• Schoon!
  • Flexibele ruimte
  • Zuinig